Czekoladowa pizza



Chciałoby się powiedzieć, że to był mój pomysł z tą pizzą czekoladową, ale niestety nie. Ta wspaniała i niebiańska rozkosz podniebienia, a przy okazji bardzo porządna bomba kalorii w jednym kawałku, to pomysł właściciela restauracji z Las VEGAS. Nie pamiętam w jakim programie podpatrzyłam przepis na tę pizzę, ale był on emitowany jakiś czas temu  na kanale food network. Pizza wyśmienita jak i na zimno  tak i na gorąco. Ja zrobiłam dużą pizzę. Ale ostrzegam mega słodka, myśmy wymiękli po jednym kawałku. A wy sami spróbujcie i oceńcie.



Czekoladowa pizza.

Składniki na czekoladową pizzę:

Ciasto:
  • 1 i 1/2 szklanki mąki

  • 1 łyżka drożdży granulowanych

  • 1 łyżeczka cukru

  • 1/2 łyżeczki soli

  • 3/4 szklanki ciepłej wody

  • 6 łyżek oleju

 Ponadto:
  • 20 dag mlecznej czekolady

  • 20 dag białej czekolady

  • 1 szklanka pianek marshmallows

  • 1 banan

  • sos karmelowy

 Przygotowanie czekoladowej pizzy.

Mąkę mieszamy z drożdżami. Następnie dodajemy wodę, cukier i sól. Wszystko dokładnie mieszamy i odstawiamy na 15 minut w ciepłe miejsce. Do lekko podrośniętego ciasta dodajemy olej i dokładnie wyrabiamy.  Po wyrobieniu ciasto odkładamy na 30 minut w ciepłe miejsce. Kiedy ciasto nam wyrośnie wykładamy je na podsypany mąką blat i formujemy okrągły placek na pizzę. Ciasto wykładamy na specjalną foremkę do pizzy tak jak u mnie lub na kamień do pieczenia pizzy lub po prostu na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Ciasto nakłuwamy widelcem i pieczemy w piekarniku nagrzanym do temp. 200'C przez około 20 minut. Banana kroimy w plasterki. Czekoladę białą i mleczną kroimy w kostkę. Na upieczone ciasto wykładamy białą i mleczną czekoladę. Na czekoladę wysypujemy piankę marshmallows. Na piankę nakładamy plasterki banana( u mnie tylko na jednej połowie bo moja Julcia nie lubi). Tak przygotowaną pizzę pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200'C przez około 5 minut. Pizzę po upieczeniu polewamy sosem karmelowym i kroimy w kawałki. Smacznego !!!



























Komentarze