Mazurek z budyniem i powidłem



Okres Wielkanocy to idealny czas  na wypróbowanie przepisu na mazurka, no bo dlaczego niby nie, ale  ja mazurka piekłam tydzień temu na Niedzielę Palmową. Ciasto w smaku  kruche, mało słodkie, lekko kwaskowate. Słodyczy jedynie dodaje polewa czekoladowa.



Mazurek z budyniem i powidłem.

Składniki na mazurek z budyniem i powidłem:

Ciasto:
  • 2 kubki mąki tortowej

  • 2 kubki mąki krupczatki

  • 4 jajka

  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia

  • 20 dag margaryny

  • 1 opakowanie cukru waniliowego

  • 1 szklanka cukru

 Ponadto:


  • 2 słoiczki powideł śliwkowych
    1 litr i 1 szklanka mleka
    3 budynie waniliowe
    2 czekolady mleczne



Przygotowanie mazurka z budyniem i powidłem.

Obydwie mąki mieszamy z margaryną, tzw. spulchnianie mąki. Do spulchnionej mąki dodajemy resztę składników na ciasto. Ciasto dokładnie wyrabiamy. Gotowe ciasto dzielimy na 3 równe części i jedną mniejszą jak na zdjęciu. Trzy części  ciasta wkładamy na godzinkę do zamrażalki. Z mniejszej części formujemy pisklę jak na zdjęciach poniżej. Ciasto dzielimy na dwie części , większą i mniejszą. Z mniejszej części formujemy kształt jajka jak na zdjęciu. Z większą cześć wałkujemy i wycinamy skrzydełka, ja do tego użyłam rączek Julki. Skrzydełka doczepiamy do wcześniej wyciętego jajka, tak jak na zdjęciu poniżej. Z resztek rozwałkowanego ciasta wycinamy okrągłe oczka i dziubek pisklaka oraz formujemy nóżki, mniej więcej tak jak na zdjęciu. Uformowanego kurczaka pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200'C przez około 20 minut. Lekko zmrożone ciasto, każde z osobna trzemy na tarce o grubych oczkach na blaszkę wysmarowaną margaryną. Każde ciasto równamy i lekko przyklepujemy. Ciasta pieczemy w piekarniku każde z osobna nagrzanym do temp. 200'C przez około 20 minut. Po upieczeniu ciast gotujemy budyń. Do ugotowanego mleka, wlewamy budynie rozmieszane w szklance mleka i gotujemy do momentu powstania pęcherzyków powietrznych. Ciasto w brytfance smarujemy jednym powidłem. Na powidło wylewamy połowę gorącego budyniu i przykrywamy go drugim plackiem. Na placek również nakładamy  słoiczek powidła  i  zalewamy je resztą gorącego budyniu, na budyń nakładamy trzeci placek ciasta. Lekko dociskamy całe ciasto. Ciasto wkładamy do foliowej reklamówki i pozostawiamy najlepiej na całą noc aby namiękło. Wierzch ciasta oblewamy czekoladą i układamy na nim upieczonego pisklaka. Smacznego !!!























Komentarze