Makowiec Wiejski




Jak tu zrobić Święta bez makowca , dla mnie się nie da, ja nie mam jakiegoś ulubionego przepisu na Makowiec, gdyż uwielbiam wszystkie ciasta zawierające mak. Przepis na ten makowiec robię po raz pierwszy, a przepis znalazłam na tej stronie, choć go troszkę przerobiłam na swój sposób. Ciasto wyszło idealne w smaku, rozpływa się w ustach, a pianka z kruszonka jest po prostu boska.



Makowiec wiejski.

Składniki na makowiec wiejski:
  • Ciasto:
    2 szklanki mąki pszennej,
    1 szklanka cukru,
    250 g margaryny,
    1/3 szklanki mąki ziemniaczanej,
    4 jajka, aromat migdałowy,
    50 g drobno posiekanej smażonej skórki pomarańczowej,
    2 łyżeczki proszku do pieczenia.

    Masa makowa:
    1 szklanka cukru,
    2 szklanki maku,
    50 g orzechów włoskich,
    50 g  kandyzowanej skórki pomarańczowej
    2 białka.

    Pianka:
    4 białka,
    1 łyżka soku malinowego,
    sok z 1/2 cytryny,
    1/2 szklanki cukru pudru.

    Kruszonka:
    50 g masła,
    4 łyżki mąki,
    4 łyżki cukru,
    1/2 op. cukru waniliowego (8 g)

  • płatki migdałów

Przygotowanie makowca wiejskiego.

Margarynę utrzeć z cukrem, żółtkami. Wsypać obie mąki wymieszane z proszkiem do pieczenia. Dodać aromat i skórkę pomarańczową. Z białek ubić sztywną pianę, ostrożnie połączyć z ciastem. Masa makowa: Mak sparzyć, odsączyć na sicie, trzykrotnie zemleć( ja mak utarłam w robocie). Z białek ubić sztywną pianę, połączyć delikatnie z makiem i wymieszać z pozostałymi składnikami. Pianka: Z białek, cukru, soku malinowego i z cytryny ubić bardzo sztywną pianę. Kruszonka: Wszystkie składniki zagnieść. Do wyłożonej papierem do pieczenia blaszki przełożyć ciasto. Na nim rozłożyć masę. Wstawić do piekarnika na 50 min. Piec w temp. 180 stopni. Podpieczone ciasto wyjąć z piekarnika. Na gorące wyłożyć pianę, posypać migdałami oraz kruszonką i piec ponownie 10 minut. Ciasto zostawić w uchylonym piekarniku do wystudzenia. Smacznego !!!



















Komentarze