Prosta babka z bakaliami






Wiem że już po świętach ale mi został jeszcze jeden przepis na babkę, którą piekłam w sobotni wieczór, tak na szybkiego, żeby nie było że w święta mój mąż nie zje babki. Przepis na tę babkę mam nie pamiętam od ilu już lat, ale bardzo często pieczona jest w moim domu, aż się dziwię że jeszcze jej nie dodałam na bloga. Moja córcia uwielbia ją bez bakalii, ale cóż tym razem musiała się trochę pomęczyć z ich wygrzebywaniem. Ja bardzo często piekę babkę jako ciasto na dużej blaszce, a na wierzch dodaje sezonowe owoce, zamiast bakalii do środka, a całe ciasto obsypuje wówczas cukrem pudrem, pycha jest.



Składniki:
  • 6 jajek

  • 1  szklanka cukru

  • 1 opakowanie cukru waniliowego

  • 3 szklanki mąki

  • 1 kostka margaryny

  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia

  • garść rodzynek

  • garść kandyzowanej pomarańczowej skórki

  • garść płatków migdałowych



Ponadto:
  • 2 mleczne czekolady

  • kilka całych migdałów

  • 2 łyżki kandyzowanej skórki pomarańczowej

Jajka ubijamy z cukrem na puch. Do ubitych jajek dodajemy mąkę , cukier waniliowy i proszek do pieczenia, wszystko dokładnie mieszamy. Po dokładnym połączeniu się składników dodajemy roztopioną margarynę. Jeszcze raz wszytko dokładnie mieszamy i dodajemy rodzynki, migdały i kandyzowana skórkę. Wszystko ze sobą dokładnie połączyć. Ja z podanej proporcji robię albo jedną dużą babkę, albo jedną średnią i jedną małą lub jedną średnią babkę i 6 muffinek. A tym razem zrobiłam sześć muffinek i średnia babkę, czyli ciastem napełniamy sześć papierowych  foremek do muffinek które umieszczamy w specjalnej blaszce do muffin, a resztę  ciasta wylewamy do wysmarowanej margaryną i oprószonej mąką formy na babkę, najlepiej z kominem. Babkę pieczemy w piekarniku nagrzanym do temp. 180'C i pieczemy ją przez około 60 minut. Muffinki piekę również w temp. 180'C ale przez około 20 minut. Muffinki i babka po upieczeniu powinny mieć złoto-brązowy kolor. Moje muffinki znikły zaraz po upieczeniu więc  zdążyłam obsypać je tylko cukrem pudrem i zrobić fotkę, a babkę odstawiamy do ostygnięcia. Czekolady roztapiamy w kąpieli wodnej i powstałą polewą oblewamy dokładnie babkę. Na czekoladzie układamy migdały, a całą babkę obsypujemy kandyzowaną skórką pomarańczową. Smacznego !!!











Komentarze