Dukanowska Babka cytrynowa (dieta Dukana, faza II)





Ostatnio u mnie na blogu przeważają babki, tym razem postanowiłam wstawić babkę dla dukanek z okazji zbliżających się świąt. Babka wygląda pięknie i pachnie wyśmienicie, smakuje nawet jak dla mnie (co ja nie przepadam za mazeiną) całkiem nieźle.



Składniki:
  • 100 g serka homogenizowanego
  • 8 łyżek mazeiny
  • 6 łyżek odtłuszczonego mleka w proszku
  • 4 jajka
  • starta skórka z jednej cytryny
  • sok z połowy cytryny
  • 1 opakowanie proszku do pieczenia


Wszystkie wyżej wymienione składniki wrzucamy do miski. Całą zawartość miski dokładnie miksujemy przez około 5 minut. Wymiksowane ciasto przelewamy do foremki (u mnie silikonowa 10-25 cm, jak macie inną foremkę niż silikonowa to musicie wyłożyć ją papierem do pieczenia). Babkę pieczemy w piekarniku nagrzanym do temp. 160'C przez około 60 minut. Babka po upieczeniu powinna mieć ładny brązowy kolor. Ja swoją babkę oblałam lukrem zrobionym z 4 łyżeczek słodziku wymieszanego z  2 łyżeczkami  soku cytrynowego. Smacznego !!!








Komentarze