Pizza z szynką i pieczarkami (dieta Dukana, faza II)





 Najlepsza pizza jaka do tej pory jadłam na dukanie, a mianowicie chodzi mi tu głównie o ciasto, które zawsze było dla mnie tak jakby nie dopieczone, ale kiedyś przeglądałam przepis na pizze z blogu Z kotem w kuchni i tam autorka (BornIntoChaos) przepisu najpierw podpiekała ciasto na pizze i muszę przyznać że to był strzał w dziesiątkę bo ciasto jest wtedy suche i nawet lekko chrupiące, nawet mój mąż który jest bardzo wyczulony na wszystkie moje dukanowskie przepisy dał się tym razem oszukać i przyznał że pizza wyszła pyszna.



Składniki na ciasto:
  • 2 łyżki otrębów owsianych

  • 1 łyżka otrębów pszennych

  • 1/4 kostki drożdży czyli 2,5 dag

  • 2 łyżki jogurtu greckiego 0% tłuszczu, może być serek homogenizowany

  • 1 jajko

  • szczypta soli

 Ponadto:
  • 10 dag pieczarek

  • 3 plasterki szynki wieprzowej 0,3 % tłuszczu

  • 1/2 cebuli czerwonej

  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego

  • 6-7 dag sera żółtego odtłuszczonego u mnie 6 % tłuszczu

  • 1 łyżeczka przyprawy do pizzy

Składniki na ciasto wrzucamy do wysokiego naczynia. Wszystko razem dokładnie miksujemy. Ciasto wylewamy najlepiej na silikonową małą okrągłą foremkę. Ciasto wkładamy do piekarnika nagrzanego do temp. 200'C i pieczemy przez około 20 minut. W międzyczasie podsmażamy na teflonowej patelni pokrojone w plasterki pieczarki razem z cebulą pokrojoną w piórka. Na podpieczone ciasto nakładamy przecier pomidorowy i dokładnie go rozsmarowujemy. Na przecier sypiemy przyprawę do pizzy. Następnie nakładamy plasterki szynki. Na szynkę wykładamy podsmażone pieczarki z cebulą. Na końcu nakładamy starty na tarce o grubych oczkach ser. Pizze wkładamy do piekarnika nagrzanego do temp. 200'C  i pieczemy przez około 15 minut. Smacznego !!!











Komentarze