Serki pleśniowe marki President




Chciałabym wam zaproponować dwie przekąski jedną na ciepło i jedną na zimno z wykorzystaniem serka brie oraz serka camembert firmy President. Pierwszą moja propozycją będą koreczki z serka brie. Zrobiłam je w dwóch wariantach, jedne z dodatkiem winogron orzechów pekan i serka brie President, ta propozycja o wiele bardziej przypadła mi do gustu. Delikatny , śmietankowy smak serka wspaniale igrał ze słodyczą winogron oraz smakiem orzechów, smak nie do opisania, po prostu nie mogłam się powstrzymać i wcinałam jeden koreczek za drugim. Natomiast mój mąż wybrał drugi wariant koreczków czyli  serek brie małe pomidorki koktajlowe i orzechy pekan. Jemu bardziej przypadł do gustu smak śmietankowy serka z lekką kwaskowatą słodyczą pomidorów i smakiem orzechów. Drugą przekąskę jaka zaproponowałam jest smażony ser camembert panierowany w płatkach migdałowych, z dodatkiem sałaty, papryki , ananasa oraz polany sosem słodko-kwaśny. Dla mnie serek camembert o ostrzejszym smaku idealnie współgra ze smakiem migdałów oraz słodkim smakiem ananasów. Przekąskę koniecznie należy podawać na gorąco gdyż smażony serek podczas smażenia delikatnie namięka i zmienia swoją konsystencje na lejącą, kiedy serek ostygnie nie jest już wtedy taki dobry. Jak to mój mąż określi że są to idealne potrawy na spotkania z przyjaciółmi w długie zimowe wieczory przy ogniu kominka z kieliszkiem wina.

Zapraszam również wszystkich do wzięcia udziału w konkursie organizowanym przez Dorotę z Pozytywnej kuchni do którego nagrody sponsorowane są przez firmę President, a warto wziąć udział w zabawie bo można wygrać przepyszne zestawy serków pleśniowych marki President. Szczegóły dotyczące konkursu znajdziecie na blogu Doroty www.pozytywnakuchnia.pl/konkurs-president-czas-zaczac/ .





Koreczki z serka brie



Składniki:
  • 1 opakowanie serka brie president

  • 10-15 sztuk orzechów pekan

  • 10-15 sztuk pomidorków koktajlowych

  • 10-15 sztuk ciemnych winogron

  • kilka liści sałaty do dekoracji

  • wykałaczki

 Na wykałaczkę nabijamy orzech pekan. Na orzech nabijamy winogrono, a na winogrono mały kawałek serka brie. Tak samo robimy w drugim wariancie koreczka tylko zamiast winogrona nabijamy pomidorka koktajlowego. Koreczki układamy na talerzu wyłożonym liśćmi sałaty. Smacznego !!!












Camembert w migdałowej skórce



Składniki :
  • 1 opakowanie serka camembert president

  • 1 czerwona papryka

  • 5 dag płatków migdałów

  • 1 mała puszka ananasa

  • 1 jajko

  • 2 łyżki mąki

  • 4 łyżki masła lub margaryny

  • 2 łyżki oleju

  • 1 łyżka octu

  • kilka liści zielonej sałaty

  • cukier, sól, pieprz

 Camembert pokroić na trójkąty równej wielkości (ja podzieliłam opakowanie na 8 trójkątów). Każdy kawałek serka obtoczyć w mące. Następnie w jajku. A na końcu w płatkach migdałów. Na patelni mocno rozgrzewamy margarynę i smażymy na niej przygotowane trójkąciki na średnim ogniu na złoto-brązowy kolor. Na dwóch talerzach układamy porcje sałaty, na sałatę nakładamy pokrojona w krążki paprykę. Między krążki papryki układamy usmażone trójkąciki serka. Na końcu dekorujemy kawałkami ananasa i oblewamy sosem przygotowanym z octu oleju oraz 2 łyżek soku z ananasa, mieszankę przyprawiamy  cukrem, solą i pieprzem.  Smacznego !!!














Komentarze